دستور تهیه

طرز تهیه وافل نوتلا

وافل نوتلا

وافل یک شیرینی خوشمزه و پرطرفدار است. تاریخچه وافل به قرن‌ها پیش باز می‌گردد. اولین وافل‌ها توسط مردم روی سنگ‌های داغ پخته می‌شد و برای مردم حکم یک نان ساده را داشت. بعدها با ورود آهن به زندگی مردم وافل‌ها روی ورقه‌های آهنی پخته می‌شد. یونانیان ابتکار به خرج دادند و وافل را در کنار موادی مانند پنیر سرو کردند که باعث شد علاقه مردم به وافل بیشتر شود. یک آشپز با الهام از کندوی عسل، ورقه‌های آهنی را به شکل کندوی زنبور عسل ساخت و این تحول بزرگی در تاریخچه وافل بود.
امروزه وافل در دستگاه‌های وافل ساز پخته می‌شود و یک ترکیب جادویی با شکلات نوتلا دارد که بسیاری از افراد عاشق آن هستند. دراین مقاله قصد داریم طرز تهیه وافل نوتلا را توضیح دهیم.


مواد لازم برای تهیه وافل نوتلا

  • شکلات نوتلا به مقدار لازم  خرید شکلات نوتلا
  • خامه پرچرب 1 فنجان
  • آرد 1 و 1/2 فنجان
  • اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
  • پودر دارچین 1/4 قاشق چایخوری
  • شکر 1 و 1/2 فنجان 
  • نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه وافل با شکلات نوتلا

طرز تهیه وافل نوتلا

1. خامه پرچرب و اسانس وانیل را باهم ترکیب کنید و با همزن برقی یا دستی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کف کند.
2. در ظرف دیگری شکر، آرد، دارچین و نشاسته ذرت را باهم ترکیب کنید و به آرامی به خامه اضافه کنید و با قاشق چوبی یا لیسک هم بزنید تا خمیری یک دست حاصل شود. روی خمیر را با سلفون بپوشانید و در دمای اتاق به مدت 30 دقیقه استراحت دهید.
3. اگر از دستگاه وافل ساز استفاده می‌کنید دمای 180 درجه سانتی گراد را انتخاب کنید. درصورتی که دستگاه وافل ساز ندارید از تابه گریل استفاده کنید.
4. یک قاشق از خمیر را در دستگاه یا تابه گریل بریزید. مدت زمان پخت با وافل ساز 90 ثانیه است و با تابه گریل به حرارت تابه بستگی دارد اما کمی بیشتر است.
5. پس از پخته شدن هر وافل آن را روی سطح صاف قرار دهید و با استفاده از قالب دلخواه خود قالب بزنید و اجازه دهید سرد شوند.
6. پس از خنک شدن روی یک وافل به اندازه مناسب شکلات نوتلا بریزید و با قاشق پخش کنید، سپس یک وافل دیگر بردارید و روی نوتلا گذاشته وکمی فشار دهید.
7. وافل‌ها آماده شدند آنها را در ظرف سرو بچینید. درصورت تمایل می‌توانید مقداری نوتلا را با کمی آب ترکیب کرده تا رقیق شود و برای تزئین وافل‌ها از آن استفاده کنید.

این شیرینی خوشمزه را برای کودکان، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها درست کنید و همراه با چای در کنار عزیزانتان سرو کنید.

نکته: اگر دستگاه وافل ساز شما، مدل کندویی است داخل حفره‌ها را با نوتلا پر کنید.

همچنین بخوانید : طرز تهیه پودینگ نوتلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *