دستور تهیه

طرز تهیه براونی نوتلا

همه افراد در هر سنی که باشند از سرو یک کیک خوشمزه استقبال می‌کنند. اگر این کیک از نوع براونی باشد که دیگر هیچ، قطعا حتی یک تکه هم برای خودتان باقی نمی‌ماند. امروز یک پیشنهاد شگفت انگیز برایتان دارم تا با آن اهل خانه را سورپرایز کنید. شگفت انگیز امروز ما براونی نوتلا است که قطعا عاشقش می‌شوید. طعم خوشمزه و دلربای نوتلا برای همه لذت بخش است و همه افراد از خوردن آن لذت می‌برند. برای آموزش طرز تهیه براونی نوتلا با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه براونی نوتلا

• نوتلا 1 پیمانه
• وانیل 1 قاشق چایخوری
• تخم مرغ 4 عدد
• نمک نوک پنس
• بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
• آرد 1/2 پیمانه
• بادام مقدار کافی
طرز تهیه براونی نوتلا
ابتدا آرد، نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و دوبار آن را الک کنید. علت الک کردن آرد این است که هوا در بین ذرات آرد جریان می‌یابد و به پف بیشتر کیک کمک می‌کند، پس حتما الک کردن را انجام دهید.
در ظرف دیگری تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با دور تند همزن برقی هم بزنید تا زمانی که کشدار و کرمی رنگ شوند. حدودا 5 دقیقه زمان می‌برد تا کشدار شود، پس صبور باشید. برای از بین بردن بوی تخم مرغ وانیل را نیز به آن اضافه کنید. دقت کنید ظرف را کمی بزرگتر انتخاب کنید زیرا حجم تخم‌مرغ‌ها پس از هم زدن بیشتر می‌شود.
پس از اینکه تخم‌مرغ‌ها کرمی رنگ شدند یک پیمانه نوتلا را اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن برقی،هم بزنید تا یکدست شوند. پس از اینکه تخم مرغ‌ها و نوتلا خوب باهم ترکیب شده و یکدست شدند، شکر را اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید. افراد دیابتی می‌توانند در این مرحله شکر را حذف کنند زیرا طعم نوتلا به تنهایی نیز دلچسب است وشیرینی ملایمی خواهد داشت.
این مرحله بسیار مهم است. آرد الک شده را آرام آرام به تخم‌مرغ‌ها و نوتلا اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا خوب ترکیب شده و گلوله نشوند و یک مایع کیک یک‌دست داشته باشیم.
کف قالب دلخواه خودتان را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید. قالب‌های مستطیل یا دایره‌ای گزینه‌های مناسبی هستند. مایع کیک رو در قالب بریزید و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد که از 20 دقیقه قبل روشن کرده اید قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت با فروبردن خلال دندان یا چنگال در کیک از پخته شدن آن مطمئن شوید.
کیک را در دمای اتاق قرار دهید تا سرد شود، سپس کیک را از قالب جدا کنید ودر ظرف سرو مخصوص قرار دهید.
می‌توانید برای تزئین کیک از بادام،پودر پسته،بادام و… نیز استفاده کنید.
امیدوارم که با استفاده از این دستور ساده، براونی نوتلا را درست کنید و همراه با خانواده در کنار یک چای خوش عطر نوش جان کنید.

3 دیدگاه در “طرز تهیه براونی نوتلا

  1. پریسان گفت:

    سلام ممنون از اطلاع رسانی- فقط اینکه من اشتباه امتیاز دادم -خیلی عالی بود و امتیاز کامل رو میدم

  2. 88SV.net گفت:

    Great content! Keep up the good work!

    1. یامی کالا گفت:

      thanks dear

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *