راهنمای استفاده

طرز تهیه و استفاده از پودر سوخاری پانکو

پودر سوخاری پانکو

همه‌ی افراد حتی برای یک بار هم که شده، غذاهای سوخاری را امتحان کرده اند. طعم لذت بخش مرغ، قارچ، پیاز، سیب زمینی، فیله مرغ و تکه های ماهی سوخاری آن‌قدر لذیذ است که قطعا از غذاهای محبوب شما خواهد شد. در غذاهای سوخاری علاوه بر کیفیت مرغ، قارچ یا ماهی آنچه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کیفیت پودر سوخاری است. پودر سوخاری پانکو در انواع مختلف یکی از بهترین پودرهای سوخاری موجود در بازار است که در ادامه به معرفی آن و طرز تهیه و استفاده از آن می‌پردازیم


طرز تهیه پودر سوخاری پانکو

در تهیه پودر سوخاری پانکو از یک دستور تهیه ژاپنی استفاده می شود. پانکو از نظر لغوی در زبان ژاپنی به معنی تکه نان کوچک است. پس همانطور که از نام آن پیداست این پودر از نان ساخته می‌شود.

با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها و روشی به روز، نان‌هایی با بافت سبک و حجیم را آسیاب می‌کنند. این نان ها با درجه متفاوتی از درشتی دانه ها می‌توانند آسیاب شوند. آنچه که در پودر سوخاری پانکو متفاوت است، یکدست بودن دانه‌های پودر است که باعث می‌شود، هنگام استفاده روی مرغ، ماهی، میگو یا قارچ یکنواخت و زیبا باشد.

مورد دوم وجه تمایز پودر سوخاری پانکو، پخت یک مرحله ای آن است که باعث می‌شود خواص پودر سوخاری حفظ شود و در هنگام سرخ شدن رنگ طلایی زیبایی داشته باشد، همچنین روغن کمتری جذب کند. پس یکی از خواص پودر سوخاری این است که باعث مصرف کمتر روغن در غذاهای سرخ کردنی می‌شود.


کاربرد پودر سوخاری PANKO

طرز استفاده از پودر سوخاری پابریکو

از کاربردهای پودر سوخاری پانکو می‌توان به سرخ کردن مرغ، ماهی، میگو، سیب زمینی، توپک سوخاری، پیاز و قارچ سوخاری اشاره کرد که طرفداران بسیاری دارند. این پودر را می‌توانید در مهمانی‌ها و مراسمات ویژه و یا حتی دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه برای لذیذتر شدن غذاهای سرخ کردنی استفاده کنید.

پودر سوخاری پانکو در وزن و طعم‌های مختلف، برای سلیقه‌های مختلف در بازار موجود است. هریک از انواع پودر سوخاری در غذاهای مختلف می‌تواند استفاده شود که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.


طرز استفاده از پودر سوخاری پانکو

انواع پودر سوخاری با طعم ‌های سیر و پیاز، اسپایسی، پاپریکا، سبزیجات، دودی یا اسموکی در بازار وجود دارد که پاپریکا و اسپایسی از محبوب ترین‌ها هستند طرز استفاده هر کدام از این پودرها به شرح زیر است :

• طرز استفاده از پودر سوخاری سفید(ساده) پانکو

این نوع پودر سوخاری، اولین نوع پودر سوخاری موجود در بازار است که همان طعم نان آسیاب شده را دارد و رنگ آن سفید است. هیچ مواد طعم داری به آن اضافه نشده است و برای سرخ کردن ماهی، مرغ، میگو، قارچ،کتلت،شامی و پیاز مناسب است. برای سرخ کردن با پودر سوخاری بهتر است از یک ظرف کوچک یا سرخ کن استفاده کنید. روغن را داغ کنید، سپس قطعات مرغ، میگو یا قارچ را در پودر سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید. می‌توانید تکه‌های گوشت یا هر ماده غذایی را با ادویه دلخواه خودتان طعم دار کنید. به دلیل ساده بودن این نوع از پودر سوخاری، می‌توانید ادویه‌های مورد نظر را قبل سرخ کردن به غذا یا پودر اضافه کنید و طعم دلخواه خود را بسازید.

• طرز استفاده از پودر سوخاری پاپریکا PANKO

این نوع از پودر سوخاری از همان نسل پودر سوخاری سفید است، اما طعم پودر سوخاری تمپورا پانکو غذای شما را زیر و رو می‌کند. رنگ نارنجی رنگ این پودر به دلیل وجود پاپریکا در آن است که برای کودکان بسیار جالب و هیجان انگیز است. دقیقا همان پودر سوخاری که روی ناگت‌های خوشرنگ می‌بینید. پاپریکا چند سالی است که در کشور ما بسیار محبوب شده است و ادویه آن جای خود را در منازل به خوبی پیدا کرده است، به همین دلیل پودر سوخاری پاپریکا نیز طرفداران بسیاری دارد.

• طرز استفاده از پودر سوخاری تمپورا پانکو

نام تمپورا از یک نوع غذای ژاپنی گرفته شده است، که در آن از انواع ماهی، مرغ و سبزیجات سوخاری شده به همراه خمیر تمپورا استفاده می‌شود. پودر سوخاری تمپورا نیز حالت پفکی بسیار زیادی به غذا می‌دهد و طعم لذیذی دارد. ژاپنی‌ها از این نوع پودر برای سوخاری کردن سبزیجات هم استفاده می‌کنند. برای استفاده از این نوع پودر سوخاری ابتدا پودر را با کمی آب سرد ترکیب کنید و تکه‌های غذا را در آن بغلتانید، سپس در روغن سرخ کنید.

• طرز استفاده از پودر سوخاری اسپایسی PANKO

این نوع پودر سوخاری طعم تندی دارد. تندی پودر سوخاری اسپایسی به حدی است که می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد، یک تندی لذیذ و مناسب دارد. بهترین گزینه برای علاقه مندان به غذاهای تند است.. برای استفاده از این پودر ابتدا روغن را به درجه حرارت مورد نظر برسانید سپس قطعات مرغ یا ماهی یا هر غذای دیگری را در پودر سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید.


همچنین بخوانید :

آشنایی کامل با خواص درمانی ادویه اورگانو

معرفی کامل ادویه کنور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *