راهنمای استفاده

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی چگونه است ؟

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

اگر به تازگی ماشین ظرفشویی خریداری کرده اید و یا قصد خرید آن را دارید ، بهتر است نکاتی را درباره نحوه استفاده از آن یاد بگیرید تا بتوانید استفاده لازم و کافی را از آن بکنید ؛ در این مقاله از یامی کالا درباره نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی برایتان صحبت خواهیم کرد .


آشنایی با طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به آن سختی ها هم که فکر می کنید نیست ؛ کافیست فقط راه و روش آن را یاد بگیرید ، خواهید دید آسان تر از این کار ، کاری برایتان وجود ندارد ؛ در ادامه متن نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را به ترتیب برایتان بازگو خواهیم کرد :

  1. باز کردن بسته قرص: طرز  استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در مرحله اول این است که باید به آرامی قرص را از بسته بندی خود بیرون بیاورید تا مبادا دچار آسیب شود و بشکند .
  2. قرار دادن قرص در جای مخصوص آن در ماشین ظرفشویی : طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در مرحله دوم به این صورت است که قرص را باید در محل صحیح خود قرار دهید ؛ اگر مدتی است که با ماشین ظرفشویی سر و کار دارید این مرحله را به آسانی طی خواهید کرد ؛ اما اگر به تازگی این دستگاه را خریده اید و نمی دانید که چگونه باید با آن کار کنید و همچنین قسمت جا قرصی را نمی توانید پیدا کنید ، بهتر است کمی قسمت های مختلف دستگاه را جستجو کنید ، حتما آن را خواهید یافت ؛ این قسمت معمولا در درب ماشین ظرفشویی کار گذاشته شده است ؛ اگر باز هم موفق نشدید سری به دفترچه راهنمای دستگاهتان بی‌اندازید تا محل دقیق هر یک از اجزای آن را بیابید ؛ بعد از یافتن محل جا قرصی ، قرص را در آن جا قرار دهید .
  3. بستن جا قرصی : اگر تا اینجا تمام مراحل طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را به خوبی طی کرده اید ، اکنون نوبت به مرحله اصلی یعنی بستن قسمت جا قرصی می رسد ؛ شاید از نظر بسیاری از شما این مسئله امری خنده دار باشد ؛ اما باید گفت که مهم تر از این مسئله درباره نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی وجود ندارد ؛ این مهم بودن علت دارد :
    زمانی که شما قرص را در مکان دقیق خود قرار می دهید و درب آن را نمی بندید ، قرص از جای خود بیرون آمده و به قسمت نامشخصی از ماشین ظرفشویی پرتاب می شود ؛ شما اکنون نشسته اید تا ظرفهایتان با قرص شسته شود ، اما وقتی درب ماشین را باز می کنید ظرف ها را چرب و کثیف می بینید ؛ چرا که قرصی در محل اصلی خود وجود نداشته که بتواند ظرف ها را بشوید ؛ پس همان طور که گفته شد در نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی مهم تر از این مرحله وجود ندارد .
  4. فعال کردن برنامه مخصوص شستشو : نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی مراحل متفاوتی دارد و این مرحله مربوط به فعال کردن برنامه مخصوص شستشو است ؛ زمانی که درب جاقرصی را بستید باید به سراغ مرحله اصلی بروید ؛ اگر برنامه مخصوص شستشو با این قرص ها را فعال نکنید ، از ماشین ظرفشوییتان انتظار نداشته باشید که به خوبی کار کند و ظرف ها را تمیز بشوید .

نکات دیگری به غیر از این نکات در نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نیز وجود دارد که در ادامه متن به آنها خواهیم پرداخت .

همچنین بخوانید : معرفی کامل قرص ماشین ظرفشویی فیری و طرز استفاده از آن


نکاتی که در استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باید به آنها توجه داشت

نکات مهم در نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در مطلب قبل ذکر شدند ، اما برخی نکات جزئی وجود دارند که توجه به آن ها از واجبات است :

1. مارک قرص ماشین ظرفشویی :در نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی مهم ترین قسمت توجه به مارک قرص است ؛ اگر قرصی بی کیفیت خریداری کنید ، ماشین ظرفشویی پس از مدتی دچار مشکل خواهد شد و یا کمترین عوارضشان خوب شسته نشدن ظرف ها و باقی ماندن لکه های غذا و چربی بر روی آن ها است ؛ اما اگر قرصی اصل و با کیفیت بخرید ، علاوه بر این که با عملکرد خوب دستگاهتان رو به رو خواهید شد ، بلکه ظرف هایی تمیزتر از همیشه نیز خواهید داشت ؛ مارک های تقلبی قرص ، خاصیت هایی را که قرص های اصل دارا هستند را ندارند ، به همین خاطر مشکل ایجاد می کنند ؛ و اما خاصیت های این قرص ها چه هستند که هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد :

  • جلا دادن : در نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باید به خاصیت جلادهندگی آن نیز توجه کرد ؛ هدف اصلی ما از شستن ظروف با این قرص ها و ماشین ظرفشویی ، تحویل گرفتن ظرف هایی براق و شفاف است ؛ زمانی ظرف ها را با این تمیزی از ماشین تحویل خواهیم گرفت که از قرص های اصل و مرغوب برای شستشوی هر چه بهتر ظرف هایمان کمک بگیریم .
  • ترکیبات و مواد اصلی یعنی مایع شوینده : در ساخت همه قرص های ماشین ظرفشویی به ترکیبات دقیق آن ها برای تمیزی ظروف توجه نشده است ؛ چرا که هدف این کارخانه ها و شرکت ها فقط کسب سود است ، نه جلب توجه مردم برای کیفیتی بی نظیر ؛ پس نکته دیگر در طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی توجه به مواد شوینده درون آن است .
  • نمک : یکی از عنصر های اصلی تمیزی و شفافی ظروف نمک می باشد که در تهیه قرص های اصل به این نکته توجه شده است ؛ اما در قرص های تقلبی این موضوع مهم نیست ؛ پس در نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی می توان گفت این نکته نیز حائز اهمیت است .

2.قرص ها سه دسته اند :

1- کلاسیک : فاقد مواد جلا دهنده هستند ؛ نمک نیز ندارند .
2- همه کاره : از نامش مشخص است و نیازی به توضیح ندارد ؛ با خیالی راحت می توانید این قرص را استفاده کنید .
3- کوانتوم : همه کاره هستند ، اما ویژگی منحصر به فردی دارند و آن ژله ای بودن این قرص هاست که باعث می شود ظرف های شما بدون هیچ آسیبی شسته شوند .

همچنین بخوانید : راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *