دستور تهیه

طرز تهیه شکلات مترو در خانه

طرز تهیه شکلات مترو

شکلات مترو جزء پرطرفدارترین و همچنین خوشمزه ترین شکلات ها در سراسر جهان است. این شکلات خوشمزه که یکی از برندهای معروف ترکیه ای است، ارزش غذایی ای معادل 100 گرم دارد و از مغز کارامل و روکش شکلات تشکیل شده است.

در مقاله شکلات مترو چیست به معرفی کامل این شکلات، ترکیبات، خواص و انواع آن پرداختیم، حال در این مقاله قصد داریم طرز تهیه شکلات مترو را به شما آموزش دهید تا این شکلات خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید.


مواد غذایی مورد نیاز برای تهیه شکلات مترو

شکلات مترو از سه قسمت بیسکویت، کارامل و شکلات تشکیل شده که مواد مورد نیاز برای تهیه هر قسمت به صورت زیر است:

• بخش بیسکوئیت

کره:113گرم
شکر:30گرم
نمک:کمتر از یک بند انگشت
آرد:160گرم

• بخش کارامل

شیر غلیظ شده شیرین:397گرم
شکر قهوه ای:50گرم
کره:45گرم
نمک:3گرم
عصاره ی وانیل:5گرم یا 1قاشق چای خوری

• بخش شکلات

شکلات تلخ: 200گرم
کره: 28گرم


دستور تهیه شکلات مترو

برای طرز تهیه شکلات مترو ابتدا کاسه یا ظرفی آورده و کره را در آن بریزید. بهتر است که از قبل برای مدتی کره را بیرون بگذارید تا با محیط هم دما شود و سپس در ظرف بریزید تا سریع تر آب و مخلوط شود. سپس شکر را به ظرف افزوده و در ادامه نمک را می افزاییم و هم می زنیم.

بعد از هم زدن و تا حدودی آب شدن و تغییر شکل دادن کره ها، آرد الک شده را اضافه می کنیم و تا آن جایی هم می زنیم که مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شده باشند.

چون مواد کمی حالت سفت و سختی گرفته اند بهتر است که از دستتان استفاده کنید و مواد را خوب باهم ورز دهید؛ مانند ورز دادن خمیر های نانوایی. وقتی احساس کردید که مواد به خوبی مخلوط شده اند، آن را در قالب مورد نظر خود که با کاغذ روغنی پوشیده شده است، ریخته و روی آن را با پشت قاشق صاف کنید تا کاملا به شکل قالب در بیاید و سپس به مدت زمان 20 دقیقه در دمای 350 درجه ی فارنهایت یا 180 درجه ی سلسیوس درون فر بگذارید تا قسمت بیسکویتی شکلات بپزد.

بعد از مدت زمان گفته شده قالب را از فر بیرون آورده و اجازه دهید با محیط هم دما شود؛ در این زمان به سراغ درست کردن قسمت کاراملی بروید.

ظرفی مجزا آورده و شیر تغلیظ شده ی شیرین را در ظرف بریزید و شکر قهوه ای، کره و نمک را اضافه کنید و ظرف مورد نظر را بر روی شعله ی ملایم گاز قرار داده و در حین آب شدن کره و مخلوط شدن مواد باهم، هم بزنید.

هم زدن را به مدت 5 دقیقه ادامه دهید تا مواد شما شکلی مانند قل زدن به خود بگیرد سپس عصاره ی وانیل را افزوده و هم زدن را ادامه دهید.

مواد مورد نظر را بر روی بخش بیسکویتی ریخته و مجددا درون فر گذاشته و با دمای 350 درجه ی فارنهایت یا 180 درجه ی سانتی گراد به مدت زمان 12 تا 15 دقیقه اجازه ی پخته شدن بدهید.بعد از این مدت زمان قالب را بیرون آورده و اجازه دهید کمی سرد شود و در این بین، قسمت شکلاتی را درست کنید.

ظرفی دیگر آورده و شکلات تلخ را به درون آن بریزید و سپس کره را بیافزایید. ظرف را روی شعله ی ملایم گاز گذاشته و هم بزنید تا کره و شکلات به خوبی مخلوط و یک دست شوند.

سپس مخلوط شکلات و کره را روی دو قسمت قبلی ای که در فر پخته شده بودند بریزید و به مدت زمان 30 دقیقه درون یخچال گذاشته و بعد از بیرون آوردن تکه تکه کنید.

با این روش تنها قسمت بالایی، شکلاتی می شود اما اگر می خواهید کل شکلات مترو، شکلاتی باشد، قبل از ریختن شکلات، آن دو قسمت پخته شده را به اندازه ی دلخواه برش بزنید و درون مخلوط شکلات و کره ای که درست کرده اید، غوطه ور کنید و سپس به مدت 30 دقیقه درون یخچال بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *